Sunday 17 April 2011

Ray-Ban dan generasinya

Ray banRay-ban untuk kanak-kanak

Sekarang di pasaran terdapat banyak model Ray ban yang di design untuk kanak-kanak. Penjagaan mata untuk kanak-kanak tidak boleh dipandang sebelah mata disebabkan kanak-kanak sebenarnya lebih bayak meluangkan masa bermain di ruang dan lebih banyak terdedah kepada cahaya matahari. Oleh itu penggunaan kaca mata yang mempunyai UV 400 amat penting untuk melindungi mata anak anda. Anda boleh membaca artkel selengkapnya di entry Sunglasses for Kids.



Ray ban

Ray ban untuk perempuan

Ray ban adalah jenama global dan juga sesuai untuk perempuan. Walaupun perempuan lebih gemar memakai kaca mata berbentuk "Oversize" seperti Dior, Fendi, Gucci (seperti kaca mata yang dipakai oleh artis Hollywood seperti Paris Hilton) dan tahukah anda kebanyakan model Ray ban adalah sesuai untuk perempuan. Pastinya si pemakai wanita kelihatan lebih 'Hot' dan lebih bergaya dengan memakai kaca mata Ray ban. Anda boleh membaca artikel selengkapnya di Sungglases for women.



Ray ban

Ray ban untuk lelaki

Tidak dapat dinafikan buat kaki Ray ban Malaysia, jenama Ray ban merupakan kaca mata hitam paling popular di Malaysia bagi kaum lelaki terutamanya. Lelaki dan kaca mata hitam, memang sukar di pisahkan!!! Memakai Ray ban bukan sahaja untuk bergaya, tetapi secara langsung dapat menjaga mata terutama daripada terikan matahari yang mengandungi Ultraviolet yang boleh merosakan sel2 mata. Kebanyakan lelaki memilih untuk memakai Ray ban bagi :-
  • Memakai Ray ban untuk memandu.
  • Memakai Ray ban untuk bergaya.
  • Memakai Ray ban untuk menunggang motosikal.
  • Memakai Ray ban untuk memancing.
  • Memakai Ray ban untuk aktiviti outdoor.
  • Memakai Ray ban untuk bersukan (terutama sukan laut, kayak, laser, dll)
Memakai Ray ban menjadikan anda nampak lebih confident dan macho.




Ray ban untuk warga vateran

Jangan ketawa tengok gambar ini. Kebanyakan warga tua memakai Ray ban bukan untuk bergaya. (dah puas bergaya waktu muda). Tetapi mereka memakai Ray ban bagi melindungi mata dari silauan matahari yang boleh menyebabkan kesakitan mata mereka. Kita dapat lihat sendiri (mungkin datuk dan nenek kita) memakai kaca mata hitam jika mereka ingin keluar keluar, tetapi ada sahaja golongan-golongan veteran ini masih addict dengan Ray ban, maklumla masa muda-muda dulu mereka kaki Ray ban yang sejati=)





Tags: Ray ban, Ray ban Original, Ray ban Malaysia, Kaca Mata Hitam, Kaca Mata, Cermin Mata, Ray ban for women, Ray ban for men, Ray ban perempuan, Ray ban Lelaki, Ultraviolet.

No comments:

Post a Comment