Sunday 1 May 2011

Alatan membuat cermin mata

alatan cermin mataAlat ini digunakan untuk menentukan kedudukan lens atau cermin sebelum dimasukan ke dalam frame.


alatan cermin mataMerupakan alatan yang penting. Mesin ini digunakan untuk memotong lens atau kanta seperti mana yang kita kehendaki. Setiap pelanggan mempunyai kehendak dan citarasa yang berlain. Ada yang mahukan lens bujur (seperti lens jenis Ray ban Aviator) dan ada juga mahukan lens petak (seperti Ray ban Wayfarer). Jadi dengan mengguanakan mesin ini, kanta dapat di potong dan dapat menghasilkan model cermin mata yang mana kita kehendaki.



alat cermin mataKegunaan mesin ini adalah bertujuaan untuk mengilatkan cermin mata anda. Suntuhan jari menyebabkan cap jari, minyak atau kotaran menyebabakan anda tidak selesa memakai cermin mata anda kerana dapat menjejaskan pandangan anda. Oleh itu, penyelesaian yang terbaik, bawa cermin mata anda ke kedai optikal dan kilatkan cermin mata anda. Pastinya lebih selesa dan lebih jelas pandangan anda.


alat cermin mataAlat ini dinamakan focimeter atau lensmeter. Pasti anda pernah melihat dan menyentuh alat ini. Biasa kita dapat jumpa di kedai optikal atau kedai cermin mata. Kegunaan alat ini bagi memeriksa tahap kerosakan mata anda. Berapa "power" mata anda perlukan.







Tags : Ray ban, Ray ban Aviator, Ray ban Wayfarer, Alat pembetulan mata, ambliopia, autoref, Bingkai cermin mata, cara memakai kanta sentuh, contact lens, juling, kanta lekap, kanta sentuh, lazy eyes, myopia, optometrist, Rabun, Rabun Dekat, Rabun Jauh, Rayban Silau, Sunglasses Tips dan Panduan Mata.

No comments:

Post a Comment