Friday 29 March 2013

Trusted Oakley dan Ray ban Supplier Malaysia



date : 30/03/2013
by : Abang Chik | Sunglasses Supplier



Salam semua, 
Apa Khabar semua sihat?

Ok entry ringkas kali ini Abang Chik nak tunjukan bukti salah satu Tagline yang Abang Chik gunakan untuk Syarikat saya, Abang Chik Trading iaitu 'BUY WITH CONFIDENT'. Memang tidak dapat dinafikan banyak masalah akan timbul sekiranya membeli secara online, lebih teruk jika barang yang anda order langsung tidak sampai. Tetapi bagi pembeli yang bijak, membeli atas talian amat mengutungkan mereka, kerana rata-rata penjual di Internet belumba-lumba memberikan harga yang paling murah berbanding pesaing mereka, jadi jika anda merupakan pembeli yang bijak, belian melalui Internet adalah pilihan yang tepat dan menjimatkan!! Tetapi bagaimana untuk safe shopping di Internet? Ok, Abang Chik akan kongsikanya pada artikel aka datang, kali ini Abang Chik lebih fokuskan kepada pembelian online kaca mata hitam sahaja disebabkan saya merupakan supplier Ray ban Malaysia ini =)


Pembeli happy barang yang dihantar sudah sampai, dan berpuas hati.

Ok. pastinya anda dapat lihat ramai peniaga spek mata Ray ban dan Oakley di Malaysia ini, menjual secara online. Tetapi adakah anda boleh beli dengan Confident? Ya, 70% dari pembeli akan melakukan survey terlebih dahulu sebelum membeli kaca mata. Pastinya harga lebih murah diiklan oleh penjual kaca mata akan menjadi pilihan pembeli walaupun status penjual kaca mata tersebut tidak diketahui sama ada trusted seller mahupun scammer. Bukan apa, ramai pembeli yang pernah membeli spek mata Ray ban dengan Abang Chik sebelum ini mengadu tentang Ray ban seller atau Seller Oakley yang pernah mereka beli dahulu kerana barang yang diorder tidak sampai dan barang yang sampai tidak seperti yang diiklan oleh penjual!!


Sebahagian Ray ban dan Oakley sedia untuk dihantar kepada pelanggan Abang Chik

Jadi disini Abang Chik nasihatkan anda perlu berhati2 apabila  membeli secara online, bukan sahaja kaca mata Ray ban atau Oakley sahaja, tetapi juga apa2 barang sekalipun. Pastikan penjual seller tersebut mempunyai kredibiliti dan kebanyakkan trusted seller mereka menyediakan pembelian secara hand-on atau COD. Jadi jika anda hendak membeli kaca mata tetapi penjual tersebut tidak menyediakan khidmat COD, hati-hati ya=)

Tips lain adalah dengan follow aktiviti seller. Kebabanyak penjual spek mata mereka pastinya ada fanpage Oakley atau Ray ban di Facebook untuk iklankan produk mereka. Jadi, anda follow dahulu setiap aktiviti mereka dan komen atau feedback dari pelanggan yang pernah berurusan dengan seller tersebut. Jangan kelam-kabut untuk terus membeli spek mata kegemaran anda, biar lambat asalkan wang anda tidak hangus=) Tetapi bagi kes anda pernah berurusan dengan seller tersebut dan anda berpuas hati dengan khidmat dan produk beliau, jadi tiada masalah anda boleh lakukan pembelian dengan senang hati =)
 

No comments:

Post a Comment