Sunday 11 March 2012

Pereka Kaca Mata Hitam

Tentang kaca mata

Kaca mata hitam hari ini bukan sahaja melindungi mata dari silau sinar matahari yang teruk tetapi mereka juga dianggap sebagai kenyataan fesyen. Memakai jenis kaca mata hitam berjenama adalah sama penting seperti memakai aksesori hak atau memakai pakaian yang sesuai.

Jika sesiapa yang mempunyai minat untuk memakai kaca mata hitam berjenama pasti perlu membeli-belah di pelbagai kedai untuk mendapatkan pilihan yang banyak untuk memilih dan mencuba untuk melihat kesesuaian dengan personaliti atau muka orang itu. Setiap jenama mempunyai ciri-ciri tersendiri dan harga bergantung kepada populariti. Kenneth Cole, Tommy Hilfiger, Valentino, Gucci, Armani adalah antara nama yang popular dalam perniagaan kaca mata hitam. 

Hari ini banyak selebriti juga telah melonjak dalam perniagaan pelancaran kaca mata hitam mereka sendiri. Linda Evans, George Burns, Britney Spears, dan Shari Belafonte adalah beberapa contoh mereka yang menghasilkan kaca mata hitam.

Apabila kita berfikir untuk membeli kaca mata hitam berjenama soalan yang timbul dalam minda adalah apakah jenama utama kaca mata hitam dalam industri yang mempunyai pelbagai reka bentuk dan ciri-ciri? Sebahagian daripada jenama utama kaca mata hitam ialah:

Stella McCartney:

Kaca mata hitam jenama ini adalah sedikit retro dengan sentuhan akhir-akhir 50 atau 60-an. Terdapat pelbagai gaya yang berbeza untuk memilih kaca mata yang sesuai dengan bentuk muka tetapi idea kaca mata hitam Stella McCartney sangat sesuai untuk mereka yang bermuka bujur.

 

Marc Jacobs:

Orang yang memakai kaca mata hitam syarikat ini dianggap sebagai mementingkan gaya. Kaca mata hitam jenama ini boleh didapati untuk semua peringkat umur dan sesuai bagi lelaki dan wanita kedua-duanya. Salah satu kelebihan terbesar kaca mata hitam berjenama Marc Jacobs terdapat pelbagai saiz dan warna untuk dipilih dan pelbagai kanta dalam kaca mata hitam .


Ray Ban:

Ray Ban juga satu jenama dalam bidang kaca mata hitam yang mempunyai pelbagai kaca mata hitam klasik yang tidak pernah ketinggalan dari segi gaya. Mereka yang suka kaca mata hitam yang bereka bentuk klasik, Ray Ban adalah pelaburan yang bijak. Kaca mata Ray Ban direka khas untuk Juruterbang Pertempuran sehingga mengatasi masalah mereka yang biasanya memberikan pandangan yang sukar. Sememangnya buat kaki Ray ban Malaysia, mereka pasti mendapatkan model2 Ray ban rare kerana sememangnya ia memiliki nilai sentimentalnya tersendiri.


Versace:

Orang yang memakai kaca mata hitam Versace biasanya kelihatan sangat canggih. Kaca mata hitam dari jenama ini juga datang dalam pelbagai jenis untuk dipilih mengikut personaliti.


Prada:

Jika bercakap tentang kaca mata hitam Prada, ia adalah salah satu daripada nama-nama jenama besar yang disedari akan kehadirannya. Di pasaran terdapat kaca mata hitam Prada yang mempunyai pelbagai jenis gaya dan warna untuk dipilih. Daripada bingkai yang besar sehingga bingkai nipis atau tanpa bingkai, kaca mata Prada nyata mempunyai banyak gaya yang boleh mengelirukan pembeli dalam membuat sebarang keputusan semasa membeli kaca mata hitam Prada.




Tag : Ray ban, Ray ban Malaysia, Sunglass Ray ban, Kaca mata Versace, Kaca mata Prada, Kaca mata Marc Jacobs

No comments:

Post a Comment