Tuesday 9 October 2012

Oakley Fat Cat eyewear sunglass

CERMIN MATA OAKLEY FAT CAT
 

Salam semua Oakley Malaysia Die Hard Fan,

Hari ini Abang Chik nak review cermin Oakley Fat Cat eyewear. Aikk kenapa tiba-tiba hari ni Abang Chik review prescription sunglass pula? Selalunya Abang Chik review spek mata hitam sahaja. Hehehe ini kerana semalam Abang Chik dapat mesej dari Fan Abang Chik di Facebook bertanyakan model ini. Buat pengetahuan anda model ni dah discontinue bermakna sudah tidak dikeluarkan lagi oleh Oakley.



Oakley Fat Cat diinspirasikan dari style 80'an gaya pemakaian cermin mata. Frame untuk model Fat Cat ini diperbuat daripada acetate dengan teknolongi Twin Shock Titanium Flex Hinges dan UNOBTAINIUM yang membolehkan si pemakai cermin mata FAT CAT Oakley ini berasa selesa.

Bagaiman rupa Oakley Fat Cat ini? Jom cuci mata tengok gambar FAT CAT.
FAT CAT dari Oakley Black

FAT CAT dari Oakley Grey Tortoise

FAT CAT dari Oakley Tortoise



Oakley FAT CAT ini mempunya 2 saiz iaitu 52 dan 54 dan framenya boleh dipilih dengan 3 warna menarik. Yang penting cermin mata Fat Cat ini mempunyai UV protection bagi melindungi mata dari UV berbahaya.
 

About Oakley Fat Cat
  •     Constructed of lightweight, stress resistant, durable acetate
  •     Custom “Twin Shock” hinge
  •     UNOBTAINIUM® earsock with metal core
  •     Available in two sizes (52, 54)

Size 52

    Eye (A): 52
    Bridge:
    ED: 56.4
    B: 34.2
    Temple: 140

Size 54

    Eye (A): 54
    Bridge:
    ED: 58.2
    B: 54.6
    Temple: 140



Pernah Abang Chik nampak model ini dijual di kedai spek Oakley di Bukit Bintang 3 bulan lepas, tetapi tidak tahu adakah model Fat Cat Oakley masih ada lagi atau tidak di Malaysia (new old stock). Bagi yang ingin membuat prescription sunglass, model ini antara top 10 sunglasses popular dari segi keselesaanya. Untuk kaki Oakley pastinya model ini dalam list anda untuk koleksi Oakley anda seterusnya, bolehla mula2 cari di e-bay =)



Tags : Fat Cat, Cermin Mata, Oakley, Eyewear, Malaysia, sunglasses, Fat Cat Oakley, Oakley Malaysia

No comments:

Post a Comment