Monday 28 January 2013

Ray-ban dan Oakley disini bukan kualiti downtown/uptown

Ray-ban dan Oakley disini bukan kualiti uptown/downtown

 Kaca mata hitam atau orang kita lebih suka sebut spek mata, bukan lagi merupakan aksesori golongan artis seperti suatu ketika dahulu, bahkan spek mata hitam merupakan satu aksesori yang perlu ada untuk setiap orang. Apa pentingnya spek mata ini? Ya...memang spek mata merupakan salah satu aksesori yang agak mahal jika dibandingkan dengan gelang, rantai (bukan emas ye), tali pinggang cap dan aksesori lain. tetapi pernahkah anda terpikir berapa pula nilai mata anda yang dianugerahkan oleh-Nya? Tidak bernilai bukan dan kita seharusnya menjaga anugerah bernilai ini.

 Spek mata kini merupakan aksesori wajib untuk setiap individu


Ok, bebalik kepada tajuk entry ini, Abang Chik ini tegaskan bahawa kaca mata jualan disini Ray-ban dan Oakley tidak sama dengan yang ada di downtown dan uptown malahan kualitinya jauh sama sekali. Jom Abang Chik huraikan satu persatu perbezaan yang boleh dilihat antara spek mata jualan kami dengan spek mata uptown dan downtown.


Spek mata downtown/uptown amat berbahaya untuk mata si pemakai.


Harga
Harga yang kami tawarkan bermula dari RM80-190 disini. Harga spek mata kami adalah yang termurah setanding dengan kualitinya. Jika anda lihat spek mata downtown/uptown adalah beharga sekitar RM5-RM60. Kenapa harga jauh berbeza dengan kami? Ini kerana kualitinya adalah jauh berbeza. Cuba anda rasai sendiri dengan membuat perbezaan kaca mata kami dengan spek mata jualan downtown/uptown.

UV Protection
Boleh dikatakan kualiti spek mata downtown/uptown adalah 0%. Kenapa? Kerana tiada UV protection dan boleh merosakan mata si pemakainya. UV protection A/B 400 ini sangat penting kerana dapat melindungi mata dari cahaya UV yang boleh merosakan mata. Malah jika anda memakai spek mata downtown dan uptowown yang mana lensya diperbuat dari 'plastik kosong' bukan sahaja tidak melindungi mata, malahan anda berpeluang mendapat kanser dari kesan sampinganya. 

Lens
Kebanyakan lens Ray-ban uptown diperbuat dari plastik. tetapi Ray-ban jualan kami disini lens Ray-ban diperbuat dari kaca dengan teknologi sama seperti Ray ban original.

Frames
Untuk membandingkan frame sangat mudah. Frames Ray ban pasar malam/downtown/uptown ringan dan selalunya diperbuat dari plastik. Jika ada yang diperbuat dari besi, sebagai contoh Ray ban Aviator, mudah sahaja anda cuba bengkokkan arm tersebut dan pastinya kaki arm tersebut tidak 'kick' balik. 

Marking
Marking bagi spek mata downtown/uptown sangat merapu. Tidak betuk sama sekali seperti high grade mahupun original.

Finishing kualiti
Ini faktor yang susah diterangkan. Bagi yang biasa 'bermain' Ray ban atau Oakley pastinya anda akan tahu perbezaan Original Ray ban  atau Oakley Original dan High Grade kualiti serta Downtown/uptown. Jika dibandingkan 99% high grade kualiti finishing made sama seperti original manakala hanya 5% spek Ray ban dan Oakley downtown dan uptown sama seperti original.

Ok itu sahaja yang dapat Abang Chik kongsikan. Semoga panduan ini bermanfaat untuk kita bersama. Berjumpa lagi di panduan akan datang.
 





No comments:

Post a Comment