Friday 31 August 2012

Koleksi Ray ban paling rare didunia

Date: 01/09/2012
By : Abang Chik


KOLEKSI RAY-BAN PALING RARE DIDUNIA


Ada orang cakap hobi Photography dan bermain golf merupakan hobi paling mahal didunia. Memang betul dan tidak dapat dinafian. Tetapi tahukan anda hobi sebagai Collector Ray ban juga merupakan hobi paling pahal didunia juga!!! Yang membezakanya cumalah hobi ini tidaklah sepopular seperti photography dan bermain gof tadi, hanya yang benar-benar gilakan Ray-ban sahaja dapat rasakan betapa heppinya bila mendapat Ray-ban yang diidamkan, tambahan pula Ray ban BL , (bausch & Lomb) yang kini menjadi buruan kaki Ray ban selurah dunia kerana sudah tidak dikeluarkan lagi=)

Melihat koleksi Ray-Ban keluaran Bausch & Lomb yang Rare dan Vintage ni dari seorang rakan kita yang telah mengemailkan gambar-gambar Ray-ban koleksinya kepada saya untuk di-share dengan peminat-peminat jenama kaca mata hitam ini. Tahniah buat bro Mubin yang berjaya mengumpul Ray-ban  boleh dikatakan koleksi emas dan terbaik sepanjang zaman, dan Ray-ban ini merupkan Ray-ban paling Rare di dunia!! Memang susah nak dapatkanya Ray-ban ini zaman sekarang, respect bro!! Jeles tengok koleksi bro ini =)

Jom kita lihat koleksi Ray-ban Rare sepanjang zaman , koleksi Ray-ban peribadi terbaik dengan nilai yang boleh cecah pulahan ribu ringgit.

P.s : Sila klik gambar untuk zoom gambar =)



1) Ray-Ban Gold 14k - Koleksi Ray-ban emas & paling rare. Hanya ada 1000 unit sahaja di dalam dunia. Siap ada certificate lagi. Harga pasaran semasa RM18K-20K.




2) Ray-Ban 50 Gold Wings




3) Ray-Ban 50 limited Edition (1937-1987)


4) Ray-Ban Wayfarer Diamond Hard BL



5) Ray-Ban Shooter Bausch & Lomb





Tags: Koleksi Ray-ban, Ray ban collector, Ray ban Wings Gold, Ray ban Shooter BL, Ray ban 50 limited Edition, Kaki Ray-ban Malaysia, Ray ban Wayfarer Diamond Hard BL.

No comments:

Post a Comment