Wednesday 15 August 2012

Ray ban Malaysia dan Abang Chik


Tarikh : 16/08/2012
By : Abang Chik


Ray ban Malaysia dan Abang Chik Sunglasses Supplier

Sedar x sedar hanya 4 hari sahaja lagi umat islam akan menyambut hari raya Aidilfitri 2012. Pada masa ini, ramai orang berkemas untuk pulang menyambut lebaran bersama keluarga tersayang.

Artikel kali ini hanya artikel ringan Abang Chik nak tulis berkenaan Ray ban Malaysia dan Abang Chik. Kenapa mesti Ray ban Malaysia dan Abang Chik? Kenapa tidak Oakley Malaysia dan Abang Chik? Itu saya pun tidak dapat menjawabnya, kerana semua pelanggan yang call untuk membeli kaca mata dengan saya akan bertanya "ni Abang Chik Ray ban Malaysia ke?" 

Tidak kurang ada yang bertanya kepada saya kenapa orang panggil Abang Chik Ray ban? Mula2 memang saya jual Ray-ban sahaja dan saya juga merupakan penjual Ray-ban Online yang pertama di Malaysia. Pada ketika itu jika anda search perkataan Ray ban di enjin carian, hanya satu sahaja penjual Ray ban ketika itu dan itu adalah Abang Chik. Mungkin dari itulah pelanggan-pelanggan sehingga kini memangil saya Abang Chik Rayban =)

Petang tadi saja-saja Abang Chik nak tengok berapa ramai penjual Ray ban di Malaysia ni, rupanya masih ada carian popular iaitu Ray ban Malaysia Abang Chik dan Ray ban Malaysia Abg Chik =) Dan apa yang dapat saya simpulkan mereka yang mencari dengan kata kunci tersebut adalah pelanggan-pelanggan lama saya yang pernah membeli Ray ban dengan saya ketika saya mula2 menjual secara online dahulu, kerana pada ketika itu kacamatahitam.com ini belum wujud lagi=)





Begitu juga dengan perkataan Abang Chik, kata kunci cadangan yang keluar adalah Abang Chik Ray ban tetapi tidak Abang Chik Oakley kerana jenama model-model spek Oakley masih lagi baru Abang Chik jual di pasaran Malaysia ini=)

No comments:

Post a Comment